free web creation software

Kirkebesøk

En spennende tur vi hadde i Kolbu kirke

Det var en spennende tur vi hadde i Kolbu kirke da vi gikk på oppdagelsesferd for å se etter påskesymboler. Og det første vi la merke til, var altertavla. Det handlet om det vi hadde jobbet med på skolen. Jesus som stod opp av graven og Maria Magdalena som satt ved siden av med et palmeblad i hånden.

Soldatene så veldig redde ut. Men det var like spennende å utforske orgelgalleriet og se om vi kunne komme oss opp i klokketårnet. Det var stengt, så dit kom vi ikke til. Men musefeller har de også i kirka. Heldigvis var det ingen mus som hadde gått i dem. Noen av oss holdt preken og den var litt morsommere å høre på enn presten på julaften.

Det blir altfor lenge å sitte stille. Vi tok en runde på kirkegården og fant en grav som var åpen. Kirketjeneren fortalte at det skulle være begravelse dagen etter. Det var litt rart og vi fikk mye å tenke på. Noen fant graven til noen de kjenner. Alt i alt var det en flott tur med noen særdeles reflekterte små mennesker. Vi drar gjerne på besøk igjen. Men da vil vi opp i klokketårnet.